Stichting OVN

Bestuur

De OVN werd in 2001 opgericht op particulier initiatief door een groep onderzoekers uit verschillende disciplines, geïnteresseerd in de geschiedenis van de vrijmetselarij. De OVN is een onafhankelijke, academische organisatie, die een professionele onderzoeksattitude en historische benadering van het vakgebied voorstaat. Ze is niet verbonden aan enige vrijmetselaarsorde of andere esoterische organisatie, en hanteert geen levensbeschouwelijk uitgangspunt.

Activiteitenverslag en Beleidsplan

Download hier het meest recente activiteitenverslag en beleidsplan van de stichting voor de komende periode [PDF].

Bestuur

Het huidige bestuur wordt gevormd door:

Bestuursleden ontvangen geen beloning voor hun activiteiten. Wel kunnen zij de door hen gemaakte onkosten declareren en hebben zij, bij meer intensieve inzet van hun expertise ten behoeve van de stichting, recht op vacatiegelden.

Comité van aanbeveling

Het bestuur wordt geadviseerd door een internationaal comité van aanbeveling:

Via deze deskundigen houdt de stichting contact met buitenlandse onderzoekscentra en fungeert zij op internationaal niveau als aanspreekpunt voor het Nederlandse vakgebied.

Stichting OVN